KAIST 원자력양자공학과

정보

  • HOME
  • 정보
  • 학사정보

학사정보

 

            1. 관련근거

            1) 학칙 제55조(재입학)

            2) 입학등록 및 수강신청 절차에 관한 지침 제5조 2항(재입학 절차)

  

        2. 각 과정 자퇴 및 제적 학생에 대한 2017학년도 봄학기 재입학 신청 절차를 아래와 같이 안내하오니 업무에 참고

            하시기 바라며,

        3. 신청 학생의 재입학 관련 서류는 학과/전공의 심사를 거친 후 2017. 6. 30(금)까지 교무처(학적팀)로 송부하여 주시기 바랍니다.

- 아     래 -

           

             가. 재입학 대상 : 학사 및 석,박사과정 학생 중 자퇴, 제적자

         나. 재입학원 제출기한 :

             o 학생 제출기간 : 2017. 6. 15(목)까지 학과/전공 사무실에 제출

             o 학과/전공 심사기간 : 2017.  6. 19(금) -  6. 23(금)

             o 학과/전공 심사결과 학적팀 제출 : 2017. 6. 30(금)까지

         다. 재입학 신청 자격

             o 자퇴 또는 제적일로부터 3년이 경과되지 않은 자.

             o 아래에 해당되는 자는 재입학을 신청할 수 없음.

                 - 재학년한 만료에 의하여 제적된 자(2008년 입학생까지)

                 - 재학년한 만료에 의하여 제적된 자 또는 재학년한을 연장한 후에 제적 또는 자퇴자 (2009년 입학생 이후)

               ※ 재입학 지원가능기간(3년 이내)내에는 군복무기간 및 장기간 요양을 필요로하는 질병치료기간은 산입하지 않음.(관련 증빙자료 첨부필요)

             o 재입학은 자퇴 또는 제적일이 속하는 학기를 포함하여 2학기가 경과하여야함.

         라. 재입학 신청 및 심의 절차

대상자

재입학 지원

학과/전공

면담 심사

학생정책처장

면담 심사

(학사과정)

학사,연구

심의위원회 심의

교학부총장

승인

=>

=>

=>

=>

        마. 학과/전공에서의 재입학 심의 추천

           지도교수, 학과장/전공책임교수, 학과/전공내 교수1인을 포함한 3인으로 구성된 심의위원회 또는 학과/전공 관련위원회에서
           지도교수의 의견서, 면학계획서 등을
참고하여 재입학 신청자의 수학능력여부, 잔여재학기간 내 졸업가능여부 등을 종합심사하여

           추천함. 다만, 학사과정 학생의 경우, 학생정책처장이 학과/전공에서 추천된 재입학지원자를 면담 심사한 후, 심사결과에 대하여

           학생정책처장이 학사·연구심의위원회에서 결과를 발표함. 

          ※ 자퇴, 제적 당시 학사과정 무학과 학생은 신청(예정)학과/전공의 심의를 받아야 함.

        바. 재입학지원서류

           1) 재입학원 1부 (소정양식)

           2) 면학계획서 1부 (소정양식)

           3) 지도(예정)교수 의견서 1부 (소정양식)

           4) 재입학심의 추천서 1부 (소정양식)

           5) 성적표 1부

           6) 학칙 제55조 5항에 의한 군복무 또는 질병치료를 증명할수 있는 서류(해당자)

        사. 기타 재입학 관련사항

           o 기 취득한 학점은 별도의 인정 절차 없이 성적표에 기재된 모든 학점(성적)을 그대로 인정함.

           o 재입학자의 졸업 이수요건은 처음 입학당시의 해당요건을 적용함.

           o 재입학자의 재학기간은 각 과정에 처음 입학한 날로 부터 기산함.

           o 학사경고에 의해 제적된 후 재입학한 학생이 재차 학사경고를 받을시 제적됨.

           o 자격시험 불합격으로 인해 제적된 후 재입학한 학생은 재입학 후 휴학기간

              (1학기의 휴학기간은 제외)을 포함하여 1년 이내에 자격시험에 합격하여야 하며,

                    이 기간이 경과하여도 합격하지 못한 학생에 대하여는 제적함.)

           o 재입학은 1회에 한하며 원 학년 이하에 허가 할수 있음.

           o 재입학자의 납입금은 "납입금 징수규정"에 의거 납부하여야 함.

 

첨    부 : 1. 재입학지원 안내문(국영문)

            2. 재입학원 1부.

            3. 향후 면학계획서 1부

            4. 지도(예정)교수 의견서 1부

            5. 재입학심의 추천서 1부. 끝.

__________________________________________________________________________

 

       1. Reference

            a) Article 55 of Academic Regulations (Readmission)

             b) Article 5-2 of Guidelines on Admission and Course Enrollment (Readmission Procedure)

         2. Refer to the instructions below on application for readmission in Fall 2017 for dropouts and expelled students.

         3. Readmission documents must be evaluated by the department/division and submitted to the Office of Academic Affairs (Academic Registrar's Team) by Friday, June. 30, 2017.

 

- Details -

 

          A. Eligibility: Dropouts and expelled students on Undergraduate or Graduate programs

          B. Deadlines:

             - Submission by students: Submit to the department/division office by Thursday, June 15, 2017

             - Evaluation by Departments/Divisions: Friday,  June, 19 ~ Friday,  June 23, 2017

             - Submission of Departments/Divisions evaluation result to Academic Registrar's Team: Friday, June 30, 2017

           C. Conditions for Readmission

            o No more than 3 years from the date of dropout or expulsion

            o Students who belong to the following categories are not eligible for readmission.

                - Students expelled due to expiration of the prescribed period limit.

                   (For those who entered KAIST in 2008 or before)

                - Students expelled due to expiration of the prescribed period limit or

                   students dropped out of school/expelled after getting study period

                   extended. (For students who entered KAIST in 2009 or afterwards)

                     ※ Time spent for military service or long-term treatment of illness shall

                     not be calculated in the precribed period limit for readmission.

                     (requested to attach supporting documents for proof)

                 - Readmission is possible after 2 semesters including the semester in which dropping out or expulsion occurred.

 

          D. Readmission Application and Review Process

Application

for

Readmission

Department/

Divistion

Review

Review by Dean of

Student Affairs and

Policy

(Undergraduate

students)

Review by

Academic/

Research

Review

Committee

Approval

by Provost

 

          E. Recommendation for Readmission by Department/Division

             The candidate is evaluated on academic capacity, remaining number of

             semesters, and possibility of graduation based on the advisor's opinion on

             readmission and future study plan by a three-members review committee

             consisting of the the advisor, department/division head, and department/

             division professor, or a department/division-related committee.

             For undergraduate students, the Dean of Student Affairs and Policy will

             interview the recommended candidate and results will be announced

             through the Academic/Research Review Committee.

             Students who were on Undelcared Major at the time of dropping or

                expulsion must choose an intended department and will be reviewed by

                the department.

 

           F. Requred Documents for Readmission

              1) Application for Readmission (prescribed form)

              2) Future Study Plan (prescribed form)

              3) Opinion of Advisor on Readmission (prescribed form)

              4) Recommendation for Readmission (prescribed form)

              5) Academic Transcript

              6) Proof of military service or medical condition as outlined in Article55-5

                  of Academic Regulations (if applicable)

 

            G. Others

               - Previously earned credits will be automatically recognized without any

                 additional procedure.

               - Requirements for graduation will be unchanged from the date of initial

                 admission.

               - The prescribed time limit of the readmitted student will be counted

                  from the date of initial admission.

               - Students readmitted after expulsion will be expelled upon receiving

                  an academic warning.

               - Students expelled due to failing the qualifying exam must pass the exam

                  within 1 year(including the period of taking a leave of absence except

                  maximum 1 semester) of readmission, or will face expulsion again if

                  requirements are not met.

               - Students can be readmitted only once and will be accepted to the

                 original academic year or lower.

               - Tuition for readmitted students shall follow the rules on "Imposition of

                  Tuition fees"

 

 Attachment : 1. Readmission Guideline for Fall 2017(Korean/English)

                 2. Application for Readmission

                 3. Future Student Plan

                 4. Opinion of (Prospective)Advisor on Readmission

                 5. Recommendation for Readmission.  End.

 

In the event of misinterpretation arising from cultural differences, the original text in Korean shall take precedence over the English translation.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


List of Articles
번호 제목 글쓴이 조회 수 최근 수정일
71 석,박사과정(통합과정 포함) 재학년한 연장신청 안내Application for Extension of Prescribed Time Limit for Graduate Students (Including Integrated MS-PhD) file NQE 1268 2016.11.09
» 2017학년도 가을학기 각 과정 재입학 신청 일정 및 절차 안내(Readmission Guideline for Fall 2017) file NQE 2106 2017.05.24
69 학사 전과신청 file 관리자 5767 2016.05.12
68 석박사 학생구분변경 file 관리자 4683 2016.03.21
67 대학원 전과 및 전일제/시간제 변경 신청 안내 file 관리자 4553 2016.05.12
66 2016.2월 졸업(학위논문심사 및 제출일정) file 관리자 3830 2015.09.07
65 2016.2월 졸업(학위논문심사 및 제출일정 Schedule of the Completion and Submission of Dissertation) file 관리자 4057 2015.09.07
64 [석사·박사과정] 입학에서 졸업까지 관리자 9242 2015.04.13
63 학적 양식 모음 관리자 3920 2015.09.07
62 석,박사 학위논문 심사 절차 중 논문draft 제출 의무화(2013.7.11 시행) file 관리자 5063 2016.05.12
61 Honor Program vs 학사.대학원 상호인정교과목 운영 방법 차이(교육지원팀) 관리자 4792 2016.05.12
60 [학부생] 학부생 교육 및 연구능력 강화를 위한 학과 내규 시행(2013.2.21부) 관리자 4476 2016.05.12
59 2014년도 FDC(설계와 커뮤니케이션)교과목 개설 일정 안내(2013.3.11) 관리자 3285 2016.05.12
58 박사학위논문에 관한 학사심의회의 결정사항 안내(논문저자 관련-2013.1.18) file 관리자 4485 2016.05.12
57 특강과목 중복 수강(석사 9학점 이내,박사 제한 없으나 NQe 는 석박사 동일 2과목 이내 권장) 관리자 3891 2016.05.12
56 학과인정우수저널리스트(현재 최종) file 관리자 3610 2015.04.13
55 박사과정 편입학생 학사관리 적용 기준 시행(2012.2.2 시행) 관리자 5426 2016.05.12
54 학부생 국내 및 해외인턴십 운영방안(2011.11.17 현재) file 관리자 3646 2016.05.12
53 학위논문심사위원회 구성 및 운영기준 안내(박사 중간발표) 관리자 3862 2016.05.11
52 [공지] 석사, 박사학위논문심사 위원회 구성 例(박사중간발표) file 관리자 4738 2016.03.21
Board Pagination Prev 1 2 3 4 Next
/ 4