KAIST 원자력양자공학과

게시판

  • HOME
  • 게시판
  • 공지사항

공지사항

1. 관련

   가. 학칙 제55조(재입학)

   나. 입학등록 및 수강신청 절차에 관한 지침 제5조 2항(재입학 절차)

 

 

2. 각 과정 자퇴 및 제적 학생에 대한 2020학년도 봄학기 재입학 신청 절차를 아래와

   같이 안내하오니 업무에 참고하시기 바라며,



3. 신청 학생의 재입학 관련 서류를 12월13일(금)까지 학과사무실로 제출하여 주시기 바랍니다



=     아          래     =


 

가. 재입학 대상 : 학사 및 석·박사과정 학생 중 자퇴, 제적자


나. 재입학원 제출기한

   1) 학생 제출기간 : 2019. 12. 13(금)까지 학과/전공 사무실에 제출

   2) 학과/전공 심사기간 : 2019. 12. 16(월) - 2019. 12. 27(금)

   3) 학과/전공 심사결과 학적팀 제출 : 2019. 12. 31(화)까지

 

다. 재입학 신청 자격

   1) 아래에 해당되는 자는 재입학을 신청할 수 없음.

      - 재학연한 만료에 의하여 제적된 자(2008년 입학생까지)

      - 재학연한 만료에 의하여 제적된 자 또는 재학연한을 연장한 후에 제적 또는 자퇴자

        (2009년 입학생 이후)

   2) 재입학은 자퇴 또는 제적일이 속하는 학기를 포함하여 2학기가 경과하여야함.

 

라. 재입학 신청 및 심의 절차


대상자의

재입학 지원

 

학과/전공

면담 심사

 

학생정책처장

면담 심사

(학사과정)

 

학사,연구

심의위원회 심의

 

교학부총장

승인

=>

=>

=>

=>

    


  ※ 원 소속학과와 다른학과로 재입학 지원하는 경우


대상자의

재입학 지원

재입학 지원서류를 각 2부 작성하여 원 소속학과 및 재입학 지원학과에 모두 제출

재입학원, 면학계획서, 지도교수의견서, 성적증명서 외 원 소속학과가 있는 학생이 다른학과로 재입학 지원하는 경우에는 "전과지원서", 학사과정 무학과 학생이 학과를 결정하여 재입학 지원하는 경우에는 "학과(부) 지원신청서를 추가로 제출해야 함

 

학과/전공

면담심사

원 소속학과 및 재입학 지원학과 모두 심사

 ※ 단, 자퇴/제적 당시 학사과정 무학과 학생은 지원예정 학과/전공의 심의만 받으면 됨

 

학생정책처장 면담심사(학사과정)

 

학사?연구심의위원회 심의

 

교학부총장 승인


 

마. 학과/전공에서의 재입학 심의 추천 

  지도교수, 학과장/전공책임교수, 학과/전공내 교수1인을 포함한 3인으로 구성된

   심의위원회 또는 학과/전공 관련위원회에서 지도교수의 의견서, 면학계획서 등을

   참고하여 재입학 신청자의 수학능력여부, 잔여재학기간 내 졸업가능여부 등을

   종합심사하여 추천함. 다만, 학사과정 학생의 경우, 학생정책처장이 학과/전공에서

   천된 재입학지원자를 면담 심사한 후, 심사결과에 대하여 학생정책처장이 학사·연구

   심의 위원회에서 결과를 발표함.

 

바. 재입학지원서류

   1) 재입학원 (소정양식)_본인제출

   2) 면학계획서 (소정양식)_본인제출

   3) 지도(예정)교수 의견서 (소정양식)_본인제출

   4) 성적증명서_본인제출

   5) 전과지원서_본인제출(원 소속학과와 다른학과로 재입학 지원 시)

   6) 학사과정 학과(부) 지원신청서_본인제출(무학과 학사과정 학생이 학과를 선택하여

      재입학 지원 시) 

   7) 재입학심의 추천서(소정양식)_학과제출

   ※ 원 소속학과와 다른학과로 지원 시 해당서류를 각 2부씩 준비하여 원 소속학과 및

      재입학 지원학과 모두 제출해야 함

 

사. 기타 재입학 관련사항

   1) 기 취득한 학점은 별도의 인정 절차 없이 성적표에 기재된 모든 학점(성적)을 그대로

      인정함.

   2) 재입학자의 졸업 이수요건은 처음 입학당시의 해당요건을 적용함.

   3) 재입학자의 재학기간은 각 과정에 처음 입학한 날로 부터 기산함.

   4) 학사경고에 의해 제적된 후 재입학한 학생이 재차 학사경고를 받을시 제적됨.

   5) 자격시험 불합격으로 인해 제적된 후 재입학한 학생은 재입학 후 휴학기간

      (1학기의 휴학기간은 제외)을 포함하여 1년 이내에 자격시험에 합격하여야하며,

      이 기간이 경과하여도 합격 하지 못한 학생에 대하여는 제적함.

   6) 재입학은 1회에 한하며 원 학년 이하에 허가 할수 있음.

   7) 재입학자의 납입금은 "납입금 징수규정"에 의거 납부하여야 함.

 

 

붙 임 : 1. 재입학지원 안내문(국영문) .

         2. 재입학원 1부.

         3. 향후 면학계획서 1부.

         4. 지도(예정)교수 의견서 1부.

         5. 재입학심의 추천서 1부.

         6. 전과지원서 1부

         7. 학사과정 학과(부) 지원신청서 1부. 끝.


============================================================================

 

1. Reference

   A. Article 55 of Regulations of the Korea Advanced Institute of Science and

      Technology (Readmission)

   B. Article 5 (2) of Guidelines on Enrollment and Course Registration Procedures

     (Readmission Procedures)

 

 

2. Refer to the instructions below on application for readmission in spring 2020 for

   dropouts and expelled students.



3. Readmission documents must be evaluated by the elevant department/division and 

   submitted to the Office of Academic Affairs (Academic Registrar's Team)

   by Tuesday, December 31, 2019.



=     Details     =


 

A. Eligibility : Dropouts and expelled students of undergraduate and graduate

   programs


B. Deadlines

   1) Submission by Students : Submit to the department/division office by Friday, 

      December 13, 2019

   2) Evaluation by Departments/divisions : Monday, December 16 ~ Friday, December

      27, 2019 

   3) Submission of Departments/divisions evaluation result to Academic Registrar's

      Team : Tuesday, December 31, 2019

 

C. Conditions for readmission

   1) Students who belong to the following categories are not eligible for readmission

      - Those who are expelled for exceeding enrollment duration limit.

        (Up to students enrolled in 2008)

      - Those who are expelled for exceeding enrollment duration limit or who are

        expelled or voluntarily withdraw after getting enrollment duration limit extended.

        (Starting from students enrolled in 2009)

   2) Readmission is possible after 2 semesters including the semester in which

       dropping out or expulsion occurred. 

 

D. Readmission application and review procedures


Application for readmission

 

Department/division review

 

Review by Dean of Student Affairs and Policy

(undergraduate

students)

 

Review by Academic & Research Review Committee

 

Approval by Provost

=>

=>

=>

=>

    


  ※ Readmission with changing of major 


Application for readmission


Prepare two copies of each required document, and submit to both the current department and the new department 

※ In addition to the application for readmission, Future study plan, opinion of advisor on readmission, and academic transcript, applicants seeking readmission to a different department must submit an "application for department transfer", and undergraduate applicants who have not declared major but decided his/her department must submit a "declaration of major(undergraduate)".

 

Department/

division review

Review by both the current and new departments

Students who have not declared major shall go through the new department/division review only

 

Review by Dean of Student Affairs & Policy (undergraduate students)

 

Review by Academic and Research Review Committee

 

Approval by Provost


 

E. Recommendation for readmission by department/division  

   The candidate is evaluated on academic capacity, remaining number of

  semesters, and possibility of graduation based on the advisor's opinion on

  readmission and future study plan by a three-member review committee

  consisting of the advisor or department/division head, and department/division

  professor or a department/division-related committee.

  For undergraduate students, the Dean of Student Affairs and Policy will

  interview the recommended candidate and results will be announced through

  the Academic and Research Review Committee.


 F. Required documents for readmission

   1) Application for readmission (prescribed form)_to be submitted by applicant

   2) Future study Plan (prescribed form)_to be submitted by applicant

   3) Opinion of advisor on readmission (prescribed form)_to be submitted by applicant

   4) Academic transcript_to be submitted by applicant

   5) Application for department transfer (prescribed form)_to be submitted by

      applicant(Chang a major)

   6) Declaration of major(undergraduate) (prescribed form)_to be submitted by

      applicant(Declare a major) 


   7) Recommendation for readmission (form provided)_to be submitted by department


   ※ Students applying for readmission to a different department shall prepare two

      copies each, and submit to both the current and new departments.

 

G. Other matters concerning readmission

   1) Previously earned credits shall be automatically recognized without any separate

      procedures.

   2) Graduation requirements for readmitted students shall be the same as

      requirements applied in the initial year of admission.

   3) The prescribed years of study shall be counted from the date of initial admission.

   4) Students readmitted after expulsion due to accumulated academic warnings will

      be expelled upon receiving an academic warning.

   5) Students expelled for failing the qualifying exam must pass the exam within one

      year of readmission, and will face expulsion if requirements are not met. This

      period may be extended by up to one semester if a leave of absence is taken.

   6) Students can be readmitted only once, and will only be accepted to the original

      academic year or lower.

   7) Tuition for readmitted students shall be governed by Rules on Collection of

      Student Payments.

 

 

Attachment : 1. Instructions on application or readmission (Korean/English)

                   2. Application for readmission

                   3. Future Study Plan

                   4. Opinion of (prospective) advisor on Readmission

                   5. Recommendation for Readmission

                   6. Application for department transfer

                   7. Declaration of major(undergraduate). End of document.


In the event of misinterpretation arising from cultural differences, the original text in Korean shall take precedence over the English translation.


List of Articles
번호 제목 글쓴이 날짜 조회 수
공지 [행사] 2019 연구시설 견학 행사 / 2019 Field Trip to Advanced institutes (~10.25.Fri) file NQE 2019.10.08 896
공지 (7.23 ~ 7.25) 한국원자력연구원 중대사고 단기강좌 개최 file NQE 2019.07.11 2118
309 학부 교과목 개설 예정 리스트 (~2023년) file NQE 2019.11.04 386
» 2020학년도 봄학기 각 과정 재입학 신청일정 및 절차안내 Readmission Guideline for Spring 2020 file NQE 2019.10.31 310
307 2019년 가을학기 콜로키움 안내 file NQE 2019.09.26 667
306 원자력 및 양자공학과 학부세미나 일정 안내 file NQE 2019.09.26 622
305 [조교]2019년 가을학기 TA장학생(추가TA)선발 관련 안내 file NQE 2019.08.21 876
304 [행사] 2019 원자력 발전소 / 두산중공업 방문 행사(2019/7/25~26) file NQE 2019.06.24 1920
303 [행사] 2019 KAIST NQe summer research 선정자 발표 NQE 2019.06.20 1199
302 [행사] 2019 KAIST NQe Summer Research 프로그램(구: 인턴십) (신청기간 : ~ 19/6/5) NQE 2019.05.22 2115
301 2019 NQe Global Challenger 모집 안내 (신청마감) file NQE 2019.05.03 1800
300 2019년도 「청년 TLO 육성사업」사업 안내 file NQE 2019.04.25 1280
299 [행사] 2019 NQe Open House 개최 (사전접수 기간연장:~2019. 5. 15, 오후 5시까지/ 선착순 70명 제한) file NQE 2019.04.17 2096
298 원자력 및 양자공학과 학부세미나 일정 안내 file NQE 2019.04.09 1494
297 [KONICOF] 2019년 2차 원자력 글로벌 포닥펠로우십 참가자모집 안내 file NQE 2019.04.08 1193
296 시설안전 및 화재예방 목적으로 CCTV가 촬영되고 있음을 고지합니다. NQE 2019.03.18 2515
295 2019 원자력 산업 품질 및 안전 분야 교육 시행 및 등록 안내(~3/4까지 신청마감) file NQE 2019.02.19 1311
294 2018 겨울학기 학부과정생 기관인턴십 신청안내 (~11/30) file NQE 2018.11.22 1950
293 2018 첨단 연구단지 견학 신청 (신청서 파일첨부) file NQE 2018.11.12 2384
292 [행사] 2018 KAIST NQe 인턴십 프로그램 선정자 발표 NQE 2018.06.19 3629
Board Pagination Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 16 Next
/ 16